Hur reser jag billigast?
Resekortet period 30 dagar
Resekortet period 30 dagar
är för dig som reser mycket.
Du kan ladda ditt Resekort
med en period
som gäller för så många resor du vill
i 30 dagar för en bestämd sträcka.
Du som är skolungdom mellan 0 och 19 år
får 20 procents rabatt på Resekortet period.
Vid resa med period Skolungdom
ska du visa legitimation
för att visa din ålder.
För dig som studerar
ger vi 20 procents rabatt
på Resekortet period.
Vid resa med period Student
ska du visa upp Mecenatkort eller Studentkort
tillsammans med legitimation.
Resekortet period Student gäller för resor
inom Kronobergs län samt tågpendling till Kalmar.
Resekortet reskassa
Resekortet reskassa är för dig som bara reser ibland.
Reskassan laddar du
med så mycket du vill från 100 kr.
När du betalar resan får du 20 procent rabatt.
Med reskassa kan du också betala biljetten Duo/Familj eller nattaxa.
Biljetten Duo/Familj
Med biljetten Duo/Familj
kan ni resa upp till fem personer,
max två vuxna och upp till tre barn, på samma biljett.
Priset beräknas för två vuxna med 10 procents rabatt.
Du kan betala biljetten med reskassa
alla dagar men inte i nattrafik.
Duo/Familj gäller även vid resor till och från och inom Halland,
Skåne, Blekinge, Kalmar och Jönköpings län.
Duo/Familj gäller också för tågresor med Krösatågen och Öresundståg.
Ladda via nätet
På vår hemsida hittar du vår kostnadsfria tjänst Mina sidor.
Här kan du köpa och ladda ditt Resekort,
se hur mycket pengar du använt
och spärra kortet om du skulle råka tappa det.
Mina sidor ger dig 10 procent rabatt på period
och 10 procent extra värde på reskassa.